TOP 10 najdroższych napraw samochodowych


 najdroższych napraw samochodowych

Podczas zakupu samochodu używanego warto sprawdzić, czy znajduje się on na liście najbardziej awaryjnych samochodów. Ale nie tylko. Ważne jest też to, ile kosztuje jego naprawa. Jeśli kupiłeś auto z gwarancją GetHelp.pl to twoje zmartwienia są niepotrzebne, ale auto używane kupione bez gwarancji może zrujnować nasz porfel. 

Jakie naprawy kosztują najwięcej?

Oczywiście to, ile kosztuje naprawa jest bezpośrednio związane z rodzajem pojazdu, jego marką, modelem, wiekiem oraz wieloma innymi czynnikami. Najdroższe w naprawie podzespoły to oczywiście automatyczna skrzynia biegów, silnik, elementy przeniesienia napędu np. koło dwumasowe oraz układu paliwowego (wtryskiwacze) i wydechowego (legendarny wręcz DPF).

 

    

  1. Automatyczna skrzynia biegów

Do szczególnie drogich w naprawie należą skrzynie typu DSG, Multitronic oraz Power Shift. W ich przypadku często są to kwoty sięgające 10 tysięcy złotych lub więcej. Średni koszt naprawy: 3920 pln

  1. Silnik – wewnętrzne uszkodzenia (bez osprzętu)

Najczęściej występującą usterką jest wypalenie uszczelki pod głowicą

(niestety w większości przypadków jest to usterka „ujawniająca” się po przejechaniu kilkudziesięciu lub kilkuset kilometrów), oraz uszkodzeni pierścieni i tłoków objawiających się nadmiernym poborem oleju, oraz uszkodzeni układu korbowego. Średni koszt naprawy: 2480 pln

  1. Koło dwumasowe

Jego „żywotność” zwykle obliczona jest na około 50 – 180 tysięcy kilometrów. Sam koszt zakupu części to średnio 1000 – 1200 pln. Drugie tyle stanowi robocizna. Średni koszt naprawy: 2150 pln

  1. Sprężarka klimatyzacji

Naprawa zatartej sprężarki wiąże się z wieloma dodatkowymi czynnościami: czyszczeniem układu, usunięciem nieszczelności oraz ponownym uzupełnieniem czynnika chłodzącego. Średni koszt naprawy: 2090 pln

  1. Turbosprężarka

Najczęstszą usterką jest zużycie łożysk, rzadziej występują awarie sterownika a ze względu na wysoką jakość usług większość turbin nadaje się do bezpiecznej regeneracji. Sporą część kwoty stanowi robocizna: montaż, demontaż, czyszczenie układu olejowego z opiłków. Średni koszt naprawy: 1970 pln

  1. Przeniesienie napędu

Awarie wałów, mostów i półosi napędowych występują zdecydowanie rzadziej niż np. osprzętu silnika jednak są drogie w naprawie i wymagają interwencji wyspecjalizowanych serwisów. Średni koszt naprawy: 1950 pln

  1. Manualna skrzynia biegów

W większości przypadków dochodzi do wewnętrznych uszkodzeń np. wybieraków skrzyni, bardzo często najtańszym sposobem naprawy jest wymiana skrzyni na inną. Średni koszt naprawy: 1820 pln

  1. Układ wtryskowy

Elementy tego układu są wyjątkowo narażone na usterkę spowodowaną niską jakością paliwa. Regeneracja wtryskiwaczy wymaga profesjonalnego i drogiego w zakupie sprzętu, a wielu z nich nie da się naprawić i konieczny jest zakup nowego elementu. Średni koszt naprawy: 1710 pln

  1. Wydech

Na jego kondycję kluczowy wpływ ma sposób eksploatacji wymagający regularnego wyjazdu poza teren zabudowany dzięki któremu możliwe jest oczyszczenie filtra cząstek stałych (DPF / FAP). Częścią układu jest dość awaryjny i drogi zawór EGR. Średni koszt naprawy 1460 pln

  1. Układ kierowniczy

Zwykłe przekładnie kierownicze zastąpione zostały elektrycznymi pompami wspomagania, elektryką. Średni koszt naprawy 1340 pln

 

Przeczytaj więcej tutaj:

☞ Ile dodatkowo może kosztować samochód bez gwarancji GetHelp.pl?
☞ Aż 7 % aut wymaga holowania w ciągu 1 miesiąca od zakupu!
☞ Zgłoś awarię jednym kliknięciem korzystając z aplikacji mobilnej iHelp®
 

Podziel się