Reklama w Internecie – ile kosztuje i co zrobić, aby była skuteczna?


W ostatnim czasie Sprzedawcy samochodów używanych są nakłaniani do współpracy z agencjami marketingowymi, które budują strony internetowe i próbują pozyskać Klientów. W tym artykule pokażemy Wam jak działają reklamy w Internecie wobec bieżących trendów obsługi Klienta. Pokażemy Wam też koszty reklamy na Facebooku oraz przeanalizujemy co Sprzedawcy mogą zrobić sami, a za co lepiej zapłacić zewnętrznej Firmie.

Bieżące trendy w obsłudze Klienta
O bieżących trendach opowiedzieliśmy na bezpłatnym webinarze 1 i 3 sierpnia. Możesz go za darmo odebrać TUTAJ

2 z 5 trendów odnosiły się właśnie do reklamy w Internecie. Jak wspomnieliśmy w webinarze, ludzie dzisiaj scrollują tak wiele treści na portalach społecznościowych, że przyzwyczaili się do reklam. Przez to ludzki mózg przyswaja tylko te treści, które podświadomie odbierze jako skierowane do niego. Na pewno sam nie raz przekonałeś się przeglądając Facebooka, że większość treści po prostu przewijasz dalej nie pamiętając za chwilę co było na ekranie.
Dlatego reklamy w social mediach powinny być „krzykliwe”, to znaczy skierowane do konkretnego odbiorcy. O wiele lepiej działają reklamy skierowane do konkretnej grupy Klientów, np. „Kup swoje pierwsze auto” niż ogólna reklama „Tu kupisz auto”. Ze względu na ilość treści jakie zalewają Internet Klientom trzeba dokładnie wytłumaczyć, że oferta Sprzedawcy jest skierowana do konkretnego Klienta i rozwiązuje konkretny problem (np. Brakuje Ci kasy na pierwszy samochód? U nas kupisz swoje pierwsze auto na raty!). Zobacz nagranie webinaru i dowiedz się więcej o trendach marketingowych.

Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku i ile ona kosztuje?
 
Stworzenie reklamy na Facebooku jest bardzo proste i zajmuje zazwyczaj nie więcej niż kilkanaście minut. Ale spokojnie, nie będziemy Cię teraz tego uczyć, jeśli chcesz możesz poczytać o tym TUTAJ
Najważniejsze są parametry skutecznej reklamy oraz jej koszt – czyli to co zapewne interesuje Cię najbardziej.
Aby reklama była skuteczna potrzebne są następujące czynniki:
⦁ Określona grupa odbiorców (możesz to zrobić określając płeć odbiorców, ich wiek, zainteresowania, odwiedzane strony itp.)
⦁ Określony cel reklamy (np. zwiększenie liczby telefonów, promocja własnej strony)
⦁ Hasło reklamy skierowane do określonej wcześniej grupy odbiorców
⦁ Lejek marketingowy, wszak reklama to tylko źródło ruchu dla pozyskiwania Klientów
⦁ Skuteczne Wezwanie do Działania
⦁ Przykuwająca uwagę, ciekawa grafika
 
Skuteczne wezwania do działania to takie, które powodują, że Twoja reklama osiąga swój cel. Na przykład, jeśli Twoim celem jest pozyskanie większej liczby telefonów od Klientów to wezwanie „wejdź na naszą stronę” będzie zupełnie bez sensu i lepiej sprawdzi się wezwanie „zadzwoń teraz”.
 
Lepiej też stworzyć kilka małych reklam, skierowanych do kilku, konkretnych odbiorców niż jedną bardzo ogólną reklamę, która tak naprawdę nic nie mówi. Spójrz na poniższy przykład na zdjęciu. Która reklama szybciej trafi do Ciebie? Celowana, czy ogólna? 
 
Ile kosztuje reklama na Facebooku? I tutaj najlepsza odpowiedź brzmi: to zależy! W zależności od tego pod jaką grupę docelową ustawisz swoją reklamę i jak duża ona jest zrealizowany cel kampanii reklamowej (np. kliknięcie w przycisk zadzwoń teraz) może kosztować od 40 groszy do 4 złotych. Tak naprawdę płacisz za to ile razy Klient kliknie w Twoją reklamę. Możesz też ustawić maksymalny budżet kampanii. To znaczy, że jeżeli chcesz, aby Twoja kampania nie przekroczyła zaplanowanego budżetu (np. 100 PLN) możesz ustawić opcję wyłączenia reklamy po dotarciu do limitu budżetu. Taki budżet pozwoli Ci na dotarcie od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy Klientów. W ten sposób masz pewność, że Twoje wydatki na marketing będą takie jak je zaplanowałeś.
 

 

Które elementy kampanii reklamowych możesz stworzyć sam?
Oczywiście nikt nie chce przepłacać za marketing. Jednak problemem zawsze jest to, że wydanego na marketing budżetu nie da zmierzyć się 1:1 na wymierną korzyść finansową. Zwróć uwagę, że kampanie marketingowe mają pozyskać dla Ciebie Klientów, zwiększyć zainteresowanie Twoją ofertą albo pomóc Ci w sprzedaży samochodów, ale ostateczny wynik finansowy jest sumą wielu składników, również Twojego procesu sprzedaży! Dlatego oto lista elementów, które możesz zrobić sam przy kampaniach marketingowych oraz tych za które lepiej zapłacić.
To możesz zrobić sam:
 
⦁ Założenie profilu w social media – Założenie firmowego konta nie wymaga dużego nakładu czasu. Oczywiście istnieją pakiety marketingowe, które mają taką usługę w cenie ale jeśli chcesz zaoszczędzić to zrób to sam!
 
⦁ Ustawienie grupy docelowej – sam wiesz najlepiej skąd trafiają do Ciebie Klienci i jacy to są ludzie, dlatego jeśli nie chcesz, aby marketingowiec ustawił Twoją reklamę pod niedopasowaną grupę odbiorców to zrób to sam!
 
⦁ Wybierz nazwę swojej domeny www lub strony na social mediach – To Ty wiesz co oddaje ducha Twojej firmy, dlatego warto samemu wybrać nazwę domeny a następnie poprosić marketingowca o założenie strony na takiej domenie.
 
Tutaj lepiej wybierz pomoc:
⦁ Skonstruowanie grafik sprzedażowych i ogłoszeń pod kątem treści sprzedażowych i reklam – tutaj lepiej nawiązać współpracę. Dobry marketingowiec tworzy treści i pliki w oparciu o bieżące dane i trendy rynkowe – takie dane uzyskuje się z płatnych źródeł i banków danych, które przy pojedynczym zakupie są o wiele droższe niż dla agencji marketingowych. Co więcej musisz przeznaczyć na to swój czas, którego pewnie i tak Ci brakuje, musisz mieć przynajmniej podstawowe umiejętności graficzne oraz mieć pomysł na stworzenie swojej reklamy.
 
⦁ Założenie własnej strony www – to bardzo czasochłonne zadanie. Łatwo też o popełnienie błędu, który zniszczy Twoją stronę internetową. Wymagana jest też przynajmniej podstawowa wiedza z zakresu programowania. Co więcej częstym błędem jest założenie właściciela, że strona ma być ładna… tak naprawdę jednak strona ma pobudzać Klienta do działania i zakupu samochodu. Często ładne strony zaprojektowane przez studentów za darmo lub kupione na giełdach nie przynoszą oczekiwanego efektu przez to, że są ładne zamiast sprzedażowe. Koszt utrzymania strony przez agencję nie jest wysoki, rocznie za sam hosting zapłacisz od kilkuset do kilku tysięcy złotych.
 
⦁ Audyt reklamy – Twoja kampania reklamowa nie przynosi pożądanych efektów? Warto skonsultować z ekspertem co jeszcze można zrobić, aby przy założonym budżecie podreperować wyniki kampanii. 
 
Wybierz próbkę kampanii marketingowej! Zamów 30 plików (gotowe materiały reklamowe, teksty sprzedażowe do ogłoszeń samochodowych, filmy i rolki na Facebook’a, Instagrama), które pomogą Ci pozyskać więcej Klientów i zdobywać dobre opinie. 
 
 
Przeczytaj więcej o: 

Podziel się