Żaden dzień nie jest taki sam – wywiad z Kierownikiem Działu Obsługi Gwarancji

Co Kierownik DOG myśli o pracy w GetHelp.pl? Co jest najważniejsze w obsłudze Klienta?

Dział Obsługi Gwarancji – to właśnie to miejsce, w którym obsługiwane jest 10 000 awarii rocznie. Od razu widać, że pracownicy nie mogli narzekać na nudę. To tutaj codziennie stawiają czoła awarią aut używanych. To tutaj nasi Konsultanci wspierają kierowców w przypadku awarii-organizują pomoc drogową,naprawę w warsztacie samochodowym i zapewniają auto zastępcze. To dział, który za swoją ciężką pracę, zaangażowanie, został na koniec 2021 roku wyróżniony licznymi nagrodami m.in. wycieczka do Turcji. Na czele Działu Obsługi Gwarancji stoi Gosia. Prywatnie mogę wam powiedzieć, że jest to dziewczyna, którą cały czas się uśmiecha! Zaraziła mnie energią na cały dzień! Ale co Gosia myśli o pracy w GetHelp.pl? Dlaczego zdecydowała się na pracę w firmie? Odpowiedź na te i wiele innych pytań zobaczcie sami.  

Jak zaczęła się Twoja przygoda z GetHelp.pl? 
Zainteresowało mnie ogłoszenie, które wyglądało bardzo profesjonalnie a opis stanowiska był dokładnie tym czego szukałam. Ponieważ nazwa firmy nic mi nie mówiła zaczęłam szukać informacji w Internecie. Spodobała mi się strona na której znalazłam mnóstwo informacji a dodatkowo mile zaskoczyła mnie ocena na fb – 4,9 gwiazdek. Więc aplikowałam i czekałam.  

To powiedz nam, jak wyglądała Twoja rozmowa rekrutacyjna? Masz jakieś rady dla przyszłego #wyłapanego? 
Pracowałam w poprzedniej firmie prawie 6 lat, co jakiś czas przeprowadzałam tam rozmowy rekrutacyjne, które szczerze mówiąc były dość schematyczne i stresujące dla potencjalnych kandydatów. W GetHelp.pl było zupełnie inaczej. Już na dzień dobry zaopiekowała się mną przesympatyczna dziewczyna, która zaprosiła mnie do open space. Rozmowa była naprawdę rozmową. Pomimo tego, że spotkałam się z samym Prezesem czułam się jak Partner. Nieskromnie przyznam, że od razu wiedziałam, że poszło nieźle bo na niektóre sprawy mieliśmy takie samo spojrzenie.  
Moja rada to bycie sobą, z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że na rozmowie zwracamy szczególną uwagę na to czy ktoś będzie pasował do zespołu i czy będzie się u nas po prostu dobrze czuł. Wszystkiego innego można się nauczyć. 

Skoro rozmowa była dla Ciebie miłym zaskoczeniem, to powiedz co jeszcze wpłynęło na decyzję o pracy w GetHelp.pl? 
Przede wszystkim pozytywne opinie oraz fakt, że branża motoryzacyjna była dla mnie czymś zupełnie nowym a o istnieniu samego produktu jakim są gwarancje nie miałam pojęcia. To mnie po prostu zaciekawiło. 

Pamiętasz swój pierwszy dzień pracy?  
Oczywiście. Było to dla mnie jak warsztaty z „czarnej magii”. Wszystko wydawało mi się trudne. Przyznam, że do czasu rozpoczęcia współpracy z GetHelp.pl nie miałam zielonego pojęcia o mechanice. Pierwsze dni w pracy to mnóstwo robienia notatek był to dla mnie najlepszy sposób na opanowanie wiedzy. 

Gosiu, skoro zaczęłaś temat mechaniki, to czym zajmujecie się na co dzień?  
Dział Obsługi Gwarancji zajmuje się przede wszystkim pomaganiem. W końcu jesteśmy Help, czyli gotowi do pomocy. Opiekujemy się Naszymi Klientami od momentu zgłoszenia awarii aż do odbioru naprawionego auta. Wszyscy w DOG doskonale zdają sobie sprawę, że to nie Klient jest trudny, tylko sytuacja w której się znalazł, dlatego robimy co możemy żeby zminimalizować stres. 

Po tej wypowiedzi mam wrażenie, że jesteście bardzo zgranym zespołem. Ale powiedz nam, stawiasz na pracę grupową czy raczej indywidualną?   
Zdecydowanie grupową! W obsłudze Klienta nastawienie na „ja” się nie sprawdza. Każda osoba w zespole jest częścią większej układanki i pomimo różnych cech charakteru, doświadczenia i kompetencji tworzymy całość. 

To może coś z puli trudniejszych pytań. Pracujecie całodobowo, jak sobie z tym radzicie? 
Pijemy dużo dobrej kawy, a jak wspomnieli koledzy w poprzednim wywiadzie – Darek i Marta kawę w biurze mamy naprawdę dobrą. Dodatkowo ustalamy plan pracy na dyżurach z dużym wyprzedzeniem, już teraz wszystkie święta i długie weekendy są zaplanowane. Dzięki temu, wiemy jak sobie zorganizować czas.  

Gosiu, muszę o to zapytać, bo jednak temat masowych zwolnień spowodowany pandemią nie jest nikomu obcy. Jak to wyglądało w GetHelp.pl?  
Masowe zwolnienia? Dominika coś ty! Sama widziałaś jaki mamy procentowy wzrost zgłoszonych awarii. Auta używane się psuły, psują i psuć będą. Taki wzrost przekłada się na zdecydowanie większą ilość pracy. Dlatego nie było zwolnień, raczej na odwrót właśnie. Przez rok przybyło do nas kilka nowych osób. Co więcej, w trosce o dobro naszych #wyłapanych pozwalamy na pracę zdalną. Dzięki pracy zdalnej mogli czuć się bezpiecznie. 

I taka odpowiedź mnie cieszy! Szkoda, że na rynku jest coraz mniej takich “ludzkich” firm. Przejdźmy może do tematu samej Ciebie. Miałaś jakieś obawy przed pracą w firmie GetHelp.pl?  
Tak, po kilku latach pracy w poprzedniej firmie obawiałam się zaczynać wszystko od początku, od nowa poznawać ludzi i budować z nimi relacje. Z drugiej strony cieszyłam się, że poznam zupełnie inną branżę. 

“Zupełnie inna branża” - to powiedz co sprawiło Ci największą trudność na początku zatrudnienia? 
Brak wiedzy specjalistycznej z mechaniki. Na początku wtryskiwacz i spryskiwacz były dla mnie tym samym. Oczywiście ilość nieograniczonych szkoleń, filmów edukacyjnych, spotkań ze specjalistami z mechaniki pozwoliły mi na pogłębienie tak wiedzy, że w połączeniu z doświadczeniem spowodowały, że jestem tu gdzie jestem. I mam nadzieje, że będą zaraz jeszcze wyżej.  

Gratuluje sukcesu! Stanowisko Kierownika Działu Obsługi Gwarancji to nie lada wyzwanie. Powiedz na co zwracasz szczególną uwagę obsługując Klientów?   
Na profesjonalizm – każdy Klient powinien się czuć wyjątkowo i być obsłużony w najlepszy, możliwy sposób i na empatię, która jest kluczowa w obsłudze Klienta. 

Jaki moment najbardziej utkwił Ci w pamięci?  
Wejście na Babią Górę. Uwielbiam góry i nasze co roczne firmowe wyjazdy. Wiem, że dla kilku osób wejście na szczyt było sporym wyzwaniem. Pokonały własne lęki i słabości. Ma to dla mnie symboliczny wymiar. 

Było miło i przyjemnie to powiedz teraz, co sprawia Ci największą trudność w pracy?  
Poranne wstawanie, zwłaszcza gdy jest ciemno za oknem… A tak na serio, trudności to wyzwanie z którym radzimy sobie na co dzień. Opowiem Ci krótką historię – kilka dni temu umówiliśmy holowanie dla Klienta. Kontaktujemy się z naszą pomocą drogową i dostajemy informację, że nie może wykonać zlecenia. Jaki był powód? Przez sytuację jaka panuje na Ukrainie nie zdążył zatankować auta, a nie starczy mu paliwa, żeby dojechać na stację i po Klienta. Współpracujemy z 1254 pomocami drogowymi, dlatego byliśmy w stanie pomóc Klientowi i wezwać inną pomoc drogową.

Niestety czasami zdarzają się ciężkie sytuacje. Żeby nie zajmować Ci już więcej czasu, to ostatnie pytanie. Jaki jest twój klucz do sukcesu?  
Przeczytałam kiedyś bardzo mądre zdanie – „Zarządzanie polega na osiąganiu sukcesów dzięki innym.” Dlatego też doceniam nawet najdrobniejsze sukcesy oraz wspieram zespół kiedy zdarzają się , (co jest całkiem normalnie i nie można się tego bać) błędy czy porażki. Bez moich #wyłapanych niczego bym nie osiągnęła więc najważniejsze jest dla mnie żeby mieli we mnie wsparcie. 

Bardzo ładnie to powiedziałaś. Gosiu dziękuję Ci za tak szczere odpowiedzi i oczywiście wspólny czas. Jestem pewna, że Twoje wskazówki będą pomocne dla następnego #wyłapanego. 
To ja dziękuję, że mogłam się z Tobą podzielić swoją opinią. I jakby ktoś zastanawiał się do jakiego działu aplikować - to pamiętajcie, że w Dziale Obsługi Gwarancji, żaden dzień nie jest taki sam i pracy nigdy nie braknie smiley

 

Podziel się