Jak radzić sobie ze zmianami w rękojmi

Od 1 stycznia 2023 roku sprzedawcy samochodów muszą liczyć się z:
⦁ 2-letnim domniemaniem niezgodności towaru z umową
⦁ 8-letnim ryzykiem otrzymania reklamacji od Klienta
⦁ 14-dniowym terminem odpowiedzi na reklamację
⦁ Obowiązkiem odbioru samochodu od Klienta
 
 
Nasza codzienna praca wiąże się ze wspólną pracą ze Sprzedawcami samochodów. Dzięki temu rozumiemy ich problemy i pomagamy opracować oraz wdrożyć koncepcje ich rozwiązania. Wiemy, że zmiany w rękojmi podzieliły Sprzedawców na trzy grupy.
Grupa 1
1 Grupa Sprzedawców nie chce dostrzegać zmian w rękojmi, albo na podstawie swoich doświadczeń twierdzą, że nic się nie zmieniło. Jeśli jesteś w tej grupie to nie czytaj dalej tego artykułu i przejdź do ciekawszego tematu - sprzedaży samochodów.
Grupa 2
2 Grupa Sprzedawców chce działać samodzielnie. Kiedy otrzymują reklamację sami decydują czy chcą spełnić żądania Klientów, czy spierać się w związku z roszczeniami. Przy pierwszej opcji na pewno Sprzedawca będzie musiał przeznaczyć zarobione na samochodzie pieniądze, swój czas oraz wiedzę na naprawę. W drugiej opcji, jeśli sprawa dojdzie do sądu, to trzeba będzie ponieść koszty prawnika, a w przypadku przegranej sprawy również koszty sądowe i naprawy. Dlatego Sprzedawcy z 2 grupy potrzebują sporej wiedzy albo dobrego moto prawnika, który zabezpieczy ich prawnie. Niestety wielu prawników posługuje się starymi przepisami, przez co Sprzedawcy przegrywają sprawy w sądach.
Grupa 3
Ostatnia wymieniona przez nas grupa Sprzedawców podąża za naszą koncepcją rozwiązania problemów związanych z rękojmią i bezpieczeństwem Sprzedawcy – to znaczy oddaje sprawy w ręce firmy, dla której reklamacje to chleb powszedni. W GetHelp.pl przyjmujemy od Klientów reklamacje każdego dnia. W ciągu roku potrafimy obsłużyć ich nawet 20 000. To pozwoliło nam ułożyć proces obsługi Klienta, który dąży do rozwiązania reklamacji w drodze przyjaznych negocjacji zamiast sprawy sądowej (co jest celem większości prawników, ponieważ na tym zarabiają prawdziwe pieniądze)
Podsumowanie
Musisz wybrać sam, do której z trzech wymienionych przez nas grup zakwalifikujesz siebie. Jeżeli nasza koncepcja (grupa 3) jest Ci bliska to wypełnij formularz kontaktowy, a przedstawimy Ci warunki Programu gwarancyjnego, w którym przez 2 lata od momentu sprzedaży samochodu to my będziemy zajmować się obsługą reklamacji.
 

Podziel się