W październiku skorzystaj z tańszej ochrony przed reklamacjami!

W czerwcu 2023 pisaliśmy o tym jak Klienci wykorzystują rękojmię. Więcej pisaliśmy o tej sprawie w tym artykule. Niestety prawdopodobnie z mitami o prawach Klienta spotykasz się nie tylko w artykułach, ale też na co dzień w sprzedaży samochodów. Dlatego w październiku pokażemy Ci co możesz zrobić, aby nie wpaść w pułapkę wykorzystania rękojmi przeciwko Tobie!
 
Z tego artykułu dowiesz się:
Dlaczego Klienci od razu składają reklamację zamiast spróbować się dogadać?
Czy pójście do prawnika, kiedy otrzymasz trudną reklamację to dobry pomysł?
Jak poznać techniki, które wykorzystują Klienci przeciwko Sprzedawcom? 
 

Dlaczego Klienci od razu składają reklamację zamiast spróbować się dogadać?
Klient jakiś czas po zakupie samochodu pojechał do serwisu w związku z zapalającą się kontrolką check engine. Podczas naprawy samochodu dowiedział się, że w zagranicznym serwisie internetowym przebieg samochodu jest o wiele wyższy niż na liczniku w dniu zakupu. Co zrobił Klient? Zgłosił sprawę w Prokuraturze. Jak dowiadujemy się ze sprawy sądowej, Klient domagający się w Sądzie obniżenia ceny o ponad 26 tysięcy złotych (auto zakupione za 43 tysiące złotych) nie zgłosił nawet reklamacji a jedynie wysłał sms, „że samochód jest w naprawie (…) Żadnych żądań naprawy samochodu czy zapłaty za naprawę w tych smsach nie było”.
W trakcie postępowania, o którym mowa wyżej (oznaczonego Sygn. akt I Ca 574/22) Sąd uznał wersję powoda za niewiarygodną i Sprzedawca wygrał sprawę z Klientem – niemniej jednak zachodzi istotne pytanie. Co sprawiło, że Klient od razu wybrał ścieżkę prawną, bez próby kontaktu ze Sprzedawcą?
Odpowiedź może się kryć w badaniu przeprowadzonym przez Urszulę Balon „Zachowania młodych konsumentów wobec reklamacji a koszty w przedsiębiorstwie”. W materiale tym zbadano, że aż 76% badanych nie lubi składać reklamacji, bo czuje się z tym niekomfortowo. Aż 62% przyznało się, że denerwuje się na samą myśl o reklamacji. W związku z powyższym Konsumenci szukają „autorytetów” w postaci prawników oraz wymiaru sprawiedliwości, którzy w ich mniemaniu rozwiążą problem. A co z Tobą? Czy pójście do prawnika, kiedy otrzymasz trudną reklamację to dobry pomysł?

Czy pójście do prawnika, kiedy otrzymasz trudną reklamację to dobry pomysł?
Kiedy otrzymujesz od prawnika Klienta pismo z reklamacją masz 3 opcje.
Opcja 1: Nie robić nic. Możesz liczyć na to, że Klient zapomni o sprawie. Pamiętaj jednak, że brak odpowiedzi w ciągu 14 dni od momentu złożenia reklamacji skutkuje jej automatycznym przyjęciem tym samym zobowiązujesz się, do jej wykonania.
Opcja 2: Sam odpowiadasz na reklamację. Możesz spróbować sam odpowiedzieć na reklamację i dogadać się z Klientem. Przed taką próbą zapoznaj się jednak dobrze z przepisami, żebyś nie wyszedł na tym gorzej. Jeśli będziesz chciał odrzucić reklamację upewnij się, że masz przygotowaną linię obrony przed Sądem. Jeśli Klient pójdzie do Sądu to skorzysta z prawa domniemania niezgodności towaru z umową – oznacza to nie więcej jak to, że to na Tobie ciąży obowiązek udowodnienia, że dana niezgodność(awaria) nie istniała w momencie sprzedaży.
Opcja 3: Korzystasz z usług prawnika. Zanim skorzystasz z tej opcji sprawdź wiedzę prawnika. Sprawy pokazują, że wielu prawników wciąż działa w oparciu o stare przepisy na nowych sprawach. Co więcej pamiętaj, że celem prawnika jest doprowadzenie sprawy przed Sąd – to tam zarabia największe pieniądze za reprezentowanie Cię. 
Aby wybrać najlepszą dla siebie opcję warto poznać techniki, które wykorzystują Klienci przeciwko Sprzedawcom.
 
Jak poznać techniki, które Klienci wykorzystują przeciwko Sprzedawcom przy składaniu reklamacji?
 
Klienci na forach i w mediach społecznościowych chętnie dzielą się sposobami na złożenie reklamacji przeciwko Sprzedawcy. Pokazują też jak „robić wałki” z zamiarem złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny tuż po zakupie samochodu. Część z nich omówiliśmy w artykule Jak Klienci wykorzystują rękojmię? Ale największą wiedzę uzyskasz z e-booka i szkolenia, które w październiku przeceniliśmy nawet o 66%.
Możesz teraz zamówić e-book za 99 PLN i otrzymać gratis audio-book z wideo-prezentacją oraz papierową wersję tego poradnika. Możesz też skorzystać z całego specjalistycznego programu e-learnignowego, które uwzględnia wyżej wymieniony e-book + audio-book + papierowy poradnik i uzupełnia je o nagranie szkolenia on-line, w którym:
Poznasz techniki wykorzystywania rękojmi przeciwko Sprzedawcom samochodów używanych
Zobaczysz jak rozmawiać z Klientami o rękojmi, żeby Klient skorzystał z Twojego procesu obsługi
Dowiesz się co zrobić w przypadku skomplikowanej reklamacji
Poznasz wyroki sądowe z 2023 roku w sprawach Sprzedawców samochodów.
 

 Przeczytaj więcej:
- Wyróżnij się bez marnowania budżetu na marketing! 
- Jak Klienci wykorzystują rękojmię? 
- Damian Biczel – pierwszy #wyłapany 

Podziel się