DLA WSZYSTKICH KTÓRYM NIE PODOBA SIĘ - prosty sposób na promocję naszej firmy

Czasy się zmieniają

Rynek motoryzacyjny w Polsce od 30 lat stale się zmienia. Zaczynając od początku czyli okresu transformacji, przez otwarcie granic w 2004 r. aż po czasy obecne i przeniesienie w sporej części działalności do internetu.

Dawniej wystarczyło po prostu mieć samochód na sprzedaż, a klient praktycznie sam się znajdował. Obecnie sama sprzedaż jest tylko finalizacją pewnego procesu, który zaczyna się już na etapie budowania swojej marki, jej rozpoznawalności i docierania do coraz szerszej potencjalnej grupy docelowej.

Więcej o historii sprzedaży aut używanych w Polsce na przestrzeni ostatnich 30 lat można przeczytać w naszym najnowszym Magazynie Dealera dostępnym również on-line http://gethelp.pl/magazyngh2

Marketing to podstawa

Dobra i przede wszystkim skuteczna forma wyróżnienia swojej oferty/produktu to obecnie podstawa. Nawet w branży sprzedaży samochodów konkurencja nie tylko ze strony innych komisów, ale również osób prywatnych jest bardzo duża. Ogólna dostępność i prostota w samym procesie sprzedaży samochodu sprawiła, że trzeba coraz bardziej zadbać o dobrą ekspozycję tego, co sprzedajemy.

Metod jest bardzo dużo. Zaczynając od wyróżnienia swojego zdjęcia, poprzez różnego rodzaju wklejki, usługi dodatkowe typu ubezpieczenie czy Gwarancja samochodu. Poprzez promocje samego ogłoszenia na różnych portalach branżowych lub serwisach społecznościowych. Aż do budowania marki, którą rozpoznają klienci, a co za tym idzie sami poszukują Twoich ofert.

Taką markę można zrobić na wiele sposobów:

  • Kanał na YouTube - na którym będziemy pokazywali jak wygląda nasz biznes od drugiej strony

  • Pozytywne oceny klientów – buduje to zaufanie do sprzedawcy i tworzy „społeczny dowód słuszności” (jeśli dużo osób to poleca, to znaczy, że to jest dobre

  • Profil na Instagramie – łączący profesjonalizm i nowoczesność. W sprzedaży samochodów jest to idealny serwis na prezentowanie swojej oferty

  • Fanpage na Facebook – jako podstawowe miejsce do kontaktu na linii sprzedający – kupujący. Regularne prowadzenie swojej strony może samoistnie zwiększyć zainteresowanie naszą firmą, marką a co za tym idzie również naszą ofertą.

O wszystkich wyżej wymienionych przykładach możecie również poczytać w naszym magazynie http://gethelp.pl/magazyngh2

Warto szybko reagować

O ile wszystko co wymieniliśmy wyżej wiąże się z systematycznym i długofalowym budowaniem swojej marki o tyle zdarzają się „akcje”, dzięki którym jesteśmy w stanie w szybki sposób trafić do dużego grona odbiorców. Takie działania kryją się pod pojęciem Real Time Marketing (RTM) czyli marketing w czasie rzeczywistym. Nie jest to proste, ponieważ należy na bieżąco śledzić, co się dzieje nie tylko w naszej branży ale ogólnie w internecie. Przykładów tego typu działań jest wiele. Charakteryzują się tym, że jak już powstaną to rozprzestrzeniają się bardzo szybko, jest o nich bardzo głośno, trwają maksymalnie kilka dni i  pozwalają na dotarcie do nowych odbiorców. Pokazuje to idealnie nagły skok zainteresowania w gogle frazą Avocado Przeworsk.

Zapytacie się czym spowodowany jest taki wzrost popularności. Wystarczy cofnąć się do dnia poprzedniego. W środę okolicach południa w niewielkim mieście na podkarpaciu (Przeworsk) Pizzeria Avocado Przeworsk zamieściła dość wulgarny wpis na swoim profilu na portalu Facebook

Jak się później okazało spowodowane to było (jak oficjalnie podaje lokal) atakiem hackerskim na ich stronę. Internauci jednak zareagowali bardzo szybko i w ciągu najbliższych kilku godzin informacja o wpisie wręcz zalała internet.

Wiele firm podłapało temat i stworzyli swoją wersję wpisu. Działy marketingu puściły wodzę fantazji i starali się jak najbardziej kreatywnie podejść do tematu. Wiedzieli, że powstanie mnóstwo artykułów w których sytuacja Avocado Przeworsk będzie omawiana i analizowana. Nie zabraknie w nich na pewno pokazania jak niektóre firmy/marki sprawnie potrafią reagować.

Oczywiście nie trzeba dodawać, że powyższe posty rozprzestrzeniały się w równie szybkim tempie jak oryginał i pozwalały na darmową promocję.

Każdy może na tym skorzystać

Powyższy przykład idealnie pokazuje, że jeśli chcemy prowadzić działania z zakresu RTM to branża nie ma absolutnie znaczenia. Zakład pogrzebowy, sklep z elektroniką, biuro podróży czy nawet kanał telewizyjny każdy może dopasować wpis do swoich potrzeb.

Przykłady wpisu dla sprzedawców samochodów:

„DLA WSZYSTKICH KTÓRYM NIE PODOBA SIĘ ŻE W NIEDZIELE SĄ ZAMKNIĘTE SKLEPY .NIE PODOBA SIĘ TO ZAPRASZAMY DO NAS (PRACUJEMY 7 DNI W TYGODNIU)”

DLA WSZYSTKICH KTÓRZY NIE WIERZĄ ŻE SAMOCHÓD JEST BEZWYPADKOWY .NIE WIERZYCIE SIĘ TO UDOSTĘPNIAMY NA MIEJSCU MIERNIK LAKIERU (NIE MAMY NIC DO UKRYCIA)

„DLA WSZYSTKICH KTÓRYM NIE PODOBAJĄ SIĘ CENY NASZYCH SAMOCHODÓW .NIE PODOBA SIĘ TO MAMY TEŻ TAŃSZE”

GetHelp.pl jako największa firma Gwarancyjna w Polsce też zrobiła swoją wersję wpisu. Miejsce jest dla każdego ale jest jeden warunek. Trzeba szybko zareagować. Jeśli zastanawiasz się, czy warto jeszcze teraz dodać swoją wersję to odpowiedź jest prosta. NIE. W momencie jak piszę te słowa to już jest za późno. Na reakcje ma się niewiele czasu. Na następny dzień po wydarzeniu już jest po prostu za późno. Cała akcja prawdopodobnie w przyszłym tygodniu już ucichnie.

Na tym właśnie polega RTM. Trzeba szybko reagować i dzięki temu budować rozpoznawalność marki. Jeśli przegapiłeś tę akcję nie martw się. Niedługo będzie kolejna a po niej kolejna. Wystarczy poczekać.

A jeśli jeszcze tego nie robisz to możesz również śledzić profil Facebook GetHelp.pl i razem z nami wyłapywać najciekawsze smaczki internetu

PS
Sama fraza „NIE PODOBA SIĘ” która jest częścią wspólną wszystkich tych wpisów również zanotowała nagły wzrost popularności.

Podziel się