BMW X6 – zerwałem rozrząd

Nieszczęśliwa historia Pana Krzysztofa

O tym, dlaczego oddanie świeżo zakupionego pojazdu używanego do mechanika na przegląd jest ważne, przekonał się jeden z naszych klientów. Na początku wszystko było w porządku – Pan Krzysztof kupuje pojazd, wybór pada na używane BMW X6 za 80 000 pln, znajduje sprzedawcę, dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży/kupna. Kierowca jest zadowolony, zaczyna więc użytkować nowy nabytek. Potem zaczyna się koszmar.

Początkowo jazda przebiegła bezproblemowo, przynajmniej do czasu wystąpienia pierwszej usterki. Pech chciał, iż kierowca za bardzo polegał na mitach o nieśmiertelności swojego nowiutkiego BMW – zapomniał, że niestety każda część auta ulega użyciu. Efekt? Po niespełna 2 miesiącach komfortowej jazdy, awarii uległ ponoć niezniszczalny (tak zarzekają się producenci łańcuch rozrządu. Nie byłoby w tym nic strasznego, gdyby nie otrzymanie pełnego kosztorysu naprawy. Mina Pana Krzysztofa była nieciekawa - okazało się, że uszkodzenie było poważnie - doszło do kolizji w silniku na skutek nadmiernego wyciągnięcia łańcucha rozrządu.

Awaria wystąpiła w BMW X6 ((2993 cm, 235 KM, 173kW) z roku 2009 z przebiegiem 180 810 km.

GetHelp.pl przygląda się bliżej – gdyby Pan Krzysztof nie zignorował sprawy i od razu zrobił przegląd pojazdu, zapłaciłby jedynie 2000 pln. W skład tej sumy wliczamy:

  • 1100 pln za kompletny rozrząd
  • 400 pln za płyny
  • 500 pln za wymianę/robociznę

Dla porównania – w przypadku wymiany silnika przy zakupie używanego, Pan Krzysztof musiałby zapłacić około 14 000 pln. W cenę wliczamy:

  • Zakup silnika za 6000 pln
  • Koszt przełożenia silnika ze starego na nowy – 3000 pln
  • Kompletny rozrząd (nowy) – 1500 pln
  • 400 pln za płyny eksploatacyjne
  • Robocizna – 2500 pln

Pan Krzysztof zdecydował się na zakup nowego silnika za ponad 38 000 pln! 

Poniższą wycenę naprawy dokonano w programie warsztatowym Inter Cars - największej hurtowni motoryzacyjnej/dystrybutora części. Do kosztów części należy doliczyć jeszcze koszt robocizny, który wynosił prawie 80 roboczo godzin.

Poniżej znajduje się podobna wycena tym razem robocizna.

Wiara w mity o nieśmiertelności i bezawaryjności aut nawet marek premium to mit! GetHelp.pl już o tym pisał – w artykule o rozrządzie na łańcuszek. Po co jak wykładać prawie ½ ceny zakupionego auta? Po zakupie auta używanego lepiej od razu udać się na wizytę kontrolną do warsztatu samochodowego. Potem należy koniecznie pomyśleć o rozszerzeniu gwarancji! smiley

 

Przeczytaj koniecznie: 

 Uwaga! To się psuje: dyferencjał

 Uwaga! To się psuje: alternator

 Uwaga! To się psuje: koło dwumasowe - dwie masy to kupa kasy!

Podziel się