Jak otrzymać samochód zastępczy? Skąd go wziąć? Jak za niego nie płacić?

Miałeś wypadek lub kolizję drogową? Twoje auto zostało uszkodzone nie z Twojej winy, a Ty zostałeś pozbawiony środka transportu na kilka dni? Mamy rozwiązanie Twojego problemu – auto zastępcze na czas naprawy!
 

Skorzystać z auta zastępczego z Gwarancji GetHelp.pl czy z ubezpieczenia OC/AC?

To  jedno z głównych pytań naszych Klientów. Odpowiedź jest bardzo prosta. Auto zastępcze z Gwarancji przysługuje nam w przypadku awarii auta, natomiast w przypadku kolizji korzystać powinniśmy z samochodu zastępczego z OC sprawcy. Gwarancja chroni nas na wypadek awarii np. uszkodzenia skrzyni biegów, turbosprężarki. Więcej na temat tego, czym różnią się ubezpieczenia od Gwarancji znajdziecie w artykule TUTAJ.

Kto może otrzymać samochód zastępczy z OC?

Wynajem samochodu zastępczego na koszt ubezpieczyciela jest możliwy zarówno w przypadku wystąpienia szkody częściowej, jak i całkowitej. Na co uważać przy aucie zastępczym? To, na jak długo kierowca otrzyma pojazd, zależy właśnie od rozmiaru uszkodzeń pojazdu. Poprzez szkodę częściową, rozumie się takie uszkodzenia, które podlegają naprawie. Z kolei szkoda całkowita następuje w sytuacji, w której przywrócenie samochodu do stanu sprzed wypadku albo nie jest możliwe, albo wiąże się z nadmiernymi kosztami lub trudnościami. 

W jaki sposób wynająć samochód zastępczy?

  • Skorzystanie z usług wypożyczalni wskazanej przez ubezpieczyciela.
  • Skorzystanie z wypożyczalni samochodów, która rozliczy się z towarzystwem.
  • Wynajem auta bezpośrednio z warsztatu naprawczego (o ile istnieje taka możliwość). Ubezpieczyciel rozliczy się z właścicielem warsztatu.

Bez względu na to, z której metody skorzystasz, pamiętaj, że koszty użytkowania samochodu zastępczego (np. paliwo, płyny) musisz pokryć samodzielnie.

Czy ubezpieczyciel może odmówić opłacenia auta zastępczego?

Niestety TAK! Jeśli Twoje auto zostało uszkodzone, ale posiadasz drugie, które bez problemu możesz wykorzystywać do wykonywania codziennych obowiązków, towarzystwo ma prawo odmówić pokrycia kosztów samochodu zastępczego. Podobnie może zachować się, jeśli udowodni Ci, że dotychczas używałeś samochodu okazjonalnie i nie jest on dla Ciebie niezbędny. Problem pojawi się również, jeśli będziesz chciał wynająć samochód bardziej wartościowy niż Twój uszkodzony pojazd. Wypożyczone auto musi być bowiem tej samej klasy, co własność poszkodowanego. W innej sytuacji ubezpieczyciel może nie pokryć pełnego kosztu wypożyczonego samochodu.  

 

Odpowiedzieliśmy na najważniejsze pytania odnośnie auta zastępczego w przypadku kolizji. A jak jest z autem zastępczym w przypadku awarii, czyli auto zastępcze na czas naprawy? Bardzo podobnie, a nawet powiedzielibyśmy, że łatwiej.

najczęściej zadawane pytania o auto zastępcze z Gwarancji:

Czy dostanę samochód zastępczy ?

To jedno z pierwszych pytań, które zadaje większość osób zgłaszających awarię swojego samochodu. To oczywiste, że w przypadku, kiedy Nasz samochód trafia do warsztatu niezbędny jest inny środek komunikacji i tu z pomocą przychodzi GetHelp.pl. W ramach gwarancji pokrywamy koszty naprawy oraz przyznajemy auta zastępcze. Wymogiem jest to, że auto musi być w pakiecie Gwarancji.  W ramach realizacji Gwarancji pojazdy zastępcze udostępniane są na czas naprawy maksymalnie do 5 dni, po zakwalifikowaniu samochodu do naprawy gwarancyjnej z wyłączeniem okresu przeznaczonego na czas oczekiwania na diagnozę usterki. 

Czy można „rozszerzyć” zakres gwarancji o samochód zastępczy?

Sprzedawca auta aktywował podstawową gwarancję Classic? Gwarancja nie sprosta Naszym oczekiwaniom? To nie problem! Każdy Klient, który dokona zakupu samochodu z Gwarancją ma możliwość rozszerzenia zakresu Gwarancji. Można tego dokonać w terminie 3 dni od zakupu pojazdu kontaktując się bezpośrednio z infolinią GetHelp.pl. Rozszerzenie Gwarancji to nie tylko samochód zastępczy, ale również opcje dodatkowe takie kolejne podzespoły pojazdu np. wtryskiwaczeDPF, czy turbosprężarka. Kolejną możliwością jest dopasowanie zakresu Gwarancji do własnych indywidualnych potrzeb np. zwiększenia limitów napraw lub wydłużenie czasu trwania Gwarancji. 

Gdzie można odebrać samochód zastępczy?

Sieć samochodów zastępczych dla Klientów GetHelp.pl liczy obecnie ponad 1013 pojazdów, które dostępne są w 74 lokalizacjach na terenie całego kraju. 

W przypadku wystąpienia awarii, którą obsługuje GetHelp.pl organizacją całego procesu zajmują się konsultanci Działu Obsługi Gwarancji, którzy załatwią wszelkie formalności, dlatego tak ważne jest, aby zgłosić awarię przed naprawą auta. Po stronie Klienta pozostaje jedynie odbiór i zwrot samochodu. 

 

 

Czy trzeba płacić za samochód zastępczy?

Oczywiście nie. To, co różni gwarancję od ubezpieczenia to fakt, że auto zastępcze klasy B przysługuje nam zgodnie z zakresem Gwarancji. Nie ma tutaj wpływu, to czy właściciel auta posiada inny pojazd przeznaczony do ruchu. GetHelp.pl przyznaje auto zastępcze na okres 5 dni, jeśli awaria jest objęta zakresem Gwarancji. Do odbioru samochodu, niezbędne jest ważne prawo jazdy i nie jest wymagana wpłata żadnej kaucji. Jedyne koszty, jakie ponosi Klient to koszty paliwa. Ponadto Klienci GetHelp.pl mogą skorzystać z dodatkowych płatnych możliwości, takich jak dostarczenie samochodu pod wskazany adres, przedłużenie okresu użytkowania auta zastępczego na preferencyjnych warunkach, czy udostępnienie auta w godzinach nocnych i Święta.

 

 

 

Inne ciekawostki, które cieszą się największą popularnością wsród czytelników: 


Sprawdź najbardziej awaryjne marki samochodów.
Gwarancja na wszystko? To możliwe! Zobacz więcej tutaj.

 

Podziel się