Jak otrzymać samochód zastępczy? Skąd go wziąć? Jak za niego nie płacić?

Miałeś wypadek lub kolizję drogową? Twoje auto zostało uszkodzone nie z Twojej winy, a Ty zostałeś pozbawiony środka transportu na kilka dni? Mamy rozwiązanie Twojego problemu – auto zastępcze na czas naprawy!
Zanim jednak odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące auta zastępczego zacznijmy od kilku najważniejszych informacji:

  • GetHelp.pl posiada 1013 aut zastępczych
  • GetHelp.pl umożliwia wypożyczenia auta nawet w dni świąteczne
  • GetHelp.pl ma największą sieć odbioru auta zastępczych w Polsce – aż 74 lokalizacje
     

Skorzystać z auta zastępczego z Gwarancji GetHelp.pl czy z ubezpieczenia OC/AC?

To  jedno z głównych pytań naszych Klientów. Odpowiedź jest bardzo prosta. Auto zastępcze z gwarancji przysługuje nam w przypadku awarii auta, natomiast w przypadku kolizji korzystać powinniśmy z ubezpieczenia OC/AC. Gwarancja chroni nas na wypadek awarii np. uszkodzenia skrzyni biegów, turbosprężarki. Więcej na temat tego, czym różnią się ubezpieczenia od gwarancji znajdziecie w artykule TUTAJ.

 

Kto może otrzymać samochód zastępczy z OC?

Wynajem samochodu zastępczego na koszt ubezpieczyciela jest możliwy zarówno w przypadku wystąpienia szkody częściowej, jak i całkowitej. Jednak to, na jak długo kierowca otrzyma pojazd, zależy właśnie od rozmiaru uszkodzeń jego pojazdu. Poprzez szkodę częściową rozumie się takie uszkodzenia, które podlegają naprawie. Z kolei szkoda całkowita następuje w sytuacji, w której przywrócenie samochodu do stanu sprzed wypadku albo nie jest możliwe, albo wiąże się z nadmiernymi kosztami lub trudnościami. Warto też pamiętać, że prawo do otrzymania auta zastępczego z OC  nie przysługuje osobie, która ma drugi samochód, z którego może korzystać w zastępstwie.

 

W jaki sposób wynająć samochód zastępczy?

  • Skorzystanie z usług wypożyczalni wskazanej przez ubezpieczyciela.
  • Skorzystanie z wypożyczalni samochodów, która rozliczy się z towarzystwem.
  • Wynajem auta bezpośrednio z warsztatu naprawczego (o ile istnieje taka możliwość). Ubezpieczyciel rozliczy się z właścicielem warsztatu.

Bez względu na to, z której metody skorzystasz, pamiętaj, że koszty użytkowania samochodu zastępczego (np. paliwo, płyny) musisz pokryć samodzielnie.

 

Na jak długo dostaje się auto zastępcze z OC?

Samochód zastępczy z OC sprawcy przysługuje poszkodowanemu zarówno w sytuacji szkody całkowitej, jak i częściowej. Różnią się jednak okresy, na które auta są przyznawane.

  • W przypadku szkody całkowitej z auta zastępczego z OC można korzystać od dnia wypadku do momentu, w którym poszkodowany będzie mógł zakupić nowy samochód. Jeśli będzie to trwało długo, poszkodowany musi udowodnić towarzystwu ubezpieczeniowemu, że nie jest w stanie nabyć właściwego pojazdu za otrzymane odszkodowanie.
  • Kiedy dojdzie do szkody częściowej, poszkodowany otrzymuje samochód zastępczy z OC na okres od dnia wypadku do zakończenia naprawy.
     

Czy ubezpieczyciel może odmówić opłacenia auta zastępczego?

Niestety TAK! Jeśli Twoje auto zostało uszkodzone, ale posiadasz drugie, które bez problemu możesz wykorzystywać do wykonywania codziennych obowiązków, towarzystwo ma prawo odmówić pokrycia kosztów samochodu zastępczego. Podobnie może zachować się, jeśli udowodni Ci, że dotychczas używałeś samochodu okazjonalnie i nie jest on dla Ciebie niezbędny. Problem pojawi się również, jeśli będziesz chciał wynająć samochód bardziej wartościowy niż Twój uszkodzony pojazd. Wypożyczone auto musi być bowiem tej samej klasy, co własność poszkodowanego. W innej sytuacji, ubezpieczyciel może nie pokryć pełnego kosztu wypożyczonego samochodu.  

 

 

Odpowiedzieliśmy sobie na najważniejsze pytania odnośnie auta zastępczego w przypadku kolizji. A jak jest z autem zastępczym w przypadku awarii? Bardzo podobnie, a nawet powiedzielibyśmy, że łatwiej.

 

najczęściej zadawane pytania o auto zastępcze z gwarancji:

Czy dostanę samochód zastępczy ?

To jedno z pierwszych pytań, które zadaje większość osób zgłaszających awarię swojego samochodu. To oczywiste, że w przypadku, kiedy Nasz samochód trafia do warsztatu niezbędny jest Nam inny środek komunikacji i tu z pomocą przychodzi GetHelp.pl. W ramach gwarancji pokrywamy koszty naprawy oraz przyznajemy auta zastępcze. Wymogiem jest to, że auto musi być w pakiecie gwarancji. Oto pakiety gwarancji w ramach których przysługuje auto zastępcze: Elite 2020,  Premium, Grand, Master.  W ramach realizacji gwarancji pojazdy zastępcze udostępniane są bezpłatnie na okres do 5 dni, po zakwalifikowaniu samochodu do naprawy gwarancyjnej z wyłączeniem okresu przeznaczonego na czas oczekiwania na diagnozę usterki. Wyjątkiem jest tutaj gwarancja Master w ramach której samochód udostępniany jest już w chwili awarii pojazdu również na czas diagnostyki usterki.

Czy można „rozszerzyć” zakres gwarancji o samochód zastępczy?

Sprzedawca auta aktywował podstawową gwarancję Classic? Gwarancja nie sprosta Naszym oczekiwaniom? To nie problem! Każdy Klient, który dokona zakupu samochodu z gwarancją ma możliwość rozszerzenia zakresu gwarancji. Można tego dokonać w terminie 7 dni od zakupu pojazdu kontaktując się bezpośrednio z infolinią GetHelp.pl. Rozszerzenie gwarancji to nie tylko samochód zastępczy, ale również opcje dodatkowe takie kolejne podzespoły pojazdu np. wtryskiwaczeDPF, czy turbosprężarka. Kolejną możliwością jest dopasowanie zakresu gwarancji do własnych indywidualnych potrzeb np. zwiększenia limitów napraw lub wydłużenie czasu trwania gwarancji. 

Gdzie można odebrać samochód zastępczy?

Sieć samochodów zastępczych dla Klientów GetHelp.pl liczy obecnie ponad 1013 pojazdów, które dostępne są w 74 lokalizacjach na terenie całego kraju. Obecnie są to to nowe lub 3-4 letnie samochody klasy B takie jak Hyundai i20, Toyota Yaris, Renault Clio, Seat Ibiza czy Citroen C3.

W przypadku wystąpienia awarii, którą obsługuje GetHelp.pl organizacją całego procesu zajmują się konsultanci Działu Obsługi Gwarancji, którzy załatwią wszelkie formalności, dlatego tak ważne jest aby zgłosić awarię przed naprawą auta. Jak zgłosić awarię do GetHelp.pl à sprawdź tutaj.  Po stronie Klienta pozostaje jedynie odbiór i zwrot samochodu. 

 

 

Czy trzeba płacić za samochód zastępczy?

Oczywiście nie. To co różni gwarancję od ubezpieczenia to fakt, że auto zastępcze klasy B przysługuje nam zgodnie z zakresem gwarancji. Nie ma tutaj wpływu to czy właściciel auta posiada inny pojazd przeznaczony do ruchu. GetHelp.pl przyznaje auto zastępcze na okres 5 dni, jeśli awaria jest objęta zakresem gwarancji. Do odbioru samochodu niezbędne jest ważne prawo jazdy i nie jest wymagana wpłata żadnej kaucji. Jedyne koszty jakie ponosi Klient to koszty paliwa. Ponadto Klienci GetHelp.pl mogą skorzystać z dodatkowych płatnych możliwości takich jak dostarczenie samochodu pod wskazany adres, przedłużenie okresu użytkowania auta zastępczego na preferencyjnych warunkach czy udostępnienie auta w godzinach nocnych i Święta.

 

 

 

Inne ciekawostki, które cieszą się największą popularnością wsród czytelników: 


Sprawdź najbardziej awaryjne marki samochodów.
Gwarancja na wszystko? To możliwe! Zobacz więcej tutaj.

 

Podziel się