Samochód tygodnia: Volkswagen Golf Plus

Golf Plus jest nieco powiększoną wersją klasycznego Golfa - niekwestionowanego króla Volkswagenów. Samochód jest idealnym modelem dla osób, dla których Golf jest za mały a Touran za duży. A jak jest z jego awaryjnością? Dzisiaj przyjrzymy się bliżej temu modelowi.

Historia Golfa Plus V sięga 2005 roku, w którym zadebiutował na salonach w Genewie. W porównaniu do klasycznej wersji posiada nieco szersze i dłuższe podwozie przez co jest dużo przestronniejszy. Niektórzy określają ten samochód nawet minivanem, nic bardziej mylnego, gdyż jest to kompaktowe auto miejskie.

Z silnikami w Volkswagenie Golfie jest bardzo różnie. Jedne wymagają bardzo częstych wizyt w serwisach i warsztatach inne nie sprawiają większych problemów.

Do wyboru mamy silniki benzynowe:

❈ R4 1,4  (75–80 KM)
❈ R4 1,4 FSI (90 KM)
❈ R4 1,4 TSI (122, 140, 160–170 KM)
❈ R4 1,6 (102 KM)
❈ R4 1,6 FSI (115 KM)
❈ R4 2,0 FSI (150 KM)
❈ R4 2,0 TFSI (200–230 KM)
❈ R5 2,5 (170 KM)
❈ V6 3,2 (250 KM)

Oraz Diesle:

❈ R4 1,9 TDI (90–105 KM)
❈ R4 2,0 SDI (75 KM)
❈ R4 2,0 TDI PD (136, 140–170 KM)
❈ R4 2,0 TDI CR (140 KM)Chociaż linia 

Jeżeli chcesz kupić Volkswagena Golfa Plus zachęcamy do odwiedzenia komisu Salon Samochodów Używanych AUTOSZULC  https://autoszulc.pl/. Jest to pewny zakup samochodu, tym bardziej że posiada gwarancję GetHelp.pl. Zaufany Sprzedawca, to podstawa dobrego zakupu, dlatego nie wahaj się i udaj się do Sierakowic a zakup będzie strzałem w 10!smiley

Samochód  wyprodukowany został  w 2006 roku w wersji GOAL  i sprowadzony jest z Niemiec. Posiada wyższe niż w przypadku Golfów nadwozie, w którym wygospodarowano kilka ciekawych schowków. Auto utrzymane jest w bardzo dobrym stanie wizualnym i technicznym. Lakier nie posiada zarysowań, wnętrze  jest czyste, zadbane i niepowycierane. Volkswagen Golf Plus posiada: ABS, alufelgi, halogeny, czujniki cofania, kierunkowskazy w lusterkach, elektryczne szyby przednie i tylne, elektryczne lusterka, hak, koło dojazdowe, podgrzewane fotele, klimatronik dwustrefowy oraz podłokietniki. Zobacz więcej https://youtu.be/FIP6I74svhc

Linia Golfa Plus wydaje się być zbliżona do Golfa, jednak tylko na pierwszy rzut oka. Ten pierwszy jest znacznie wyższy  oraz dłuższy od swego brata. Z racji wysokiego nadwozia umiejscowienie maski oraz przedniej szyby również jest wyższe. Charakterystyczną cechą są przeciwbieżne wycieraczki. Wnętrze Golfa Plus ma bardzo dużo miejsca, jest dużo przestrzeni zarówno wokół głowy, kolan czy ramion. Zaletą są dzielone siedzenia w tyle, które można przesunąć o 16 cm oraz złożyć do poziomu tworząc dużą przestrzeń bagażnikową. Można złożyć też samo środkowe siedzenie, dzięki czemu mamy wygodny podłokietnik. Kierowca dzięki wyższemu poziomowi siedzenia ma wygodniej podczas jazdy oraz ma większą widoczność, co daje lepszą jazdę i bezpieczeństwo. W Golfie Plus  znajduje się  wiele schowków (w zależności od wersji może ich być aż 43!). Mówiąc o wyposażeniu warto zaznaczyć, że jest bogatsze i lepiej wykonane nić w zwykłym Golfie. Zaskoczyć może umiejscowienie przycisku do otwierania wlewu paliwa, bowiem znajduje się w drzwiach kierowcy. Na uwagę zasługuje bagażnik, który ma nieco więcej do zaoferowania niż Golf, gdyż jego pojemność wynosi 395l ( aż o 45 litrów większa od Golfa!). Dodatkowo bez składania foteli ( po ich przesunięciu do przodu) można uzyskac pojemność 505l. 

A jak jest z awaryjnością tych samochodów?

Na początku XXI Volkswagen był uważany za wzór bezawaryjności, niektórzy uważają, że jest tak do dzisiaj. Niestety nie do końca jest to prawda. Opinie GetHelp.pl potwierdzają, że usterki również pojawiają się w tych modelach. Problematyczne są silniki FSI z bezpośrednim wtryskiem, w których z czasem zaczyna osadzać się nagar i nie da się tego uniknąć. Ryzykowny jest także silnik 1.4 TSI, potwierdza to ilość zgłoszonych awarii do GetHelp.pl . Jakie usterki są zgłaszane? Przede wszystkim: rozciągający się łańcuch rozrządu, pękające tłoki wraz z pierścieniami, awarie pompy wody a także problemy z bezpośrednim wtryskiem. Niestety awarie pojawiają się w autach nawet poniżej 100 000 km przebiegu. Awaryjność silników w tym modelu to plama na honorze a naprawa może sięgać nawet kilku tysięcy złotych. Golfowi Plus można również zarzucić, że na polskich drogach nie wytrzymują przeguby, tuleje i wahacze. Klienci GetHelp.pl zgłaszają także problemy z przepustnicą oraz przepływomierzem. Oprócz tego uwadze nie może umknąć słaba jakość plastików  zastosowana w aucie - łuszczy się w nich lakier. 

Na miano niezawodności i niezdarcia bezapelacyjnie zasługuje silnik diesla, z którym nie ma większych problemów. Jedyne awarie jakie zgłaszają Klienci GetHelp.pl, to zużywające się klocki i tarcze hamulcowe lub amortyzatory. Elementy eksploatacyjne są do wymiany w każdym samochodzie, bo poprostu się "zużywają" i nie sposób tego uniknąć. Ważne jest zatem, by na bieżąco serwisować swój samochódsmiley

Opinie GetHelp

Volkswagen Golf przez długi czas był uważany za wzór doskonałości w swojej klasie – posiadał praktycznie wszystko czego oczekiwali kierowcy. Niestety przez ciągłe udoskonalanie modelu mocno ucierpiała jego niezawodność. Dlatego jeżeli zastanawiasz się nad kupieniem Volkswagena Golfa Plus udaj się do zaufanego sprzedawcy, który oferuje gwarancje GetHelp.pl. Kupując samochód z pakietem gwarancji, np. Premium Plus masz pewność, że w razie wystąpienia awarii samochód zostanie przeholowany do warsztatu a koszt naprawy (części+robocizna) pokryje GetHelp.pl. Mało tego, na czas trwania naprawy otrzymasz samochód zastępczy. Chcesz kupić samochód? Nie zwlekaj, udaj się do komisu współpracującego z GetHelp.pl i ciesz się przyjemną jazdąsmiley

 

Wciąż mało? Przeczytaj także:

 O pakiecie Start: Pakiet gwarancji Start – przyjrzyjmy się bliżej.

☞ O holowaniu :Spokojnie, to tylko awaria! Holowanie - nie panikuj, przeczytaj.

☞ Co najczęściej GetHelp.pl naprawia w ramach gwarancji?

 

Podziel się