Samochód tygodnia: Peugeot 4007, Citroen C-Crosser i Mitsubishi Outlander – Trójka z jednej stajni.

Francuzi z koncernów Peugeot/Citroen chcieli zaistnieć na rynku SUV-ów, więc połączyli siły i nawiązali współpracę z Mitsubishi. Efektem były: Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser, czyli licencyjne wersje Mitsubishi Outlander II.

Prezentowane samochody pokrewieństwa się nie wyprą, ale czy faktycznie są identyczne i wybór można pozostawić emocjom?

Pod względem technicznym wszystkie trzy auta są do siebie bardzo podobne. Pod względem wyposażenia różnią się natomiast znacznie. Zewnętrzna stylistyka Mitssubishi określana jest jako „góra Fuji” poprzez grill jak posiada, Citreoen zaś jest elegancki a Peugeot posiada „agresywną paszczę”. Pod względem gabarytów i oferowanego miejsca samochody nie różnią się wcale – wysoka średnia jest zachowana. Wnętrza są szerokie zarówno z przodu jak i z tyłu, dzięki czemu trzy osoby zmieszczą się w tyle i będą miały jeszcze „luzy”. Obydwa modele francuskie wyposażone są również w trzeci rząd siedzeń umieszczony w bagażniku, w „japończyku” tą opcje możemy spotkać w dwóch najnowszych wersjach. Podstawowe Outlandery w zamian posiadają w podłodze dodatkowy schowek. Czy dodatkowa „ławka” w bagażniku jest potrzebna? Każdy ma swoją opinię w tym temacie. Miejsca niestety nie jest tam za dużo, ale dzieci bez problemów się tam zmieszczą i będą miały wygodniesmiley W bagażniku możemy znaleźć również gniazdo 12V i schowki. Godna uwagi jest także klapa tylna, która jest dzielona poziomo. Normalnie podnosimy tylko górną klapę ale w tych modelach  możemy również otworzyć dolną część, dzięki czemu łatwiej będzie spakować duże i ciężkie przedmioty. Mało tego! Jest ona przygotowana na obciążenie 200kg, dzięki czemu możemy bez problemu nawet usiąść. Ładowność całego bagażnika tez jest wysoka, bo sięga aż 600 kg!

Oprócz dużego miejsca w bagażniku auta zaskakują również funkcjonalną kabiną. Przyjrzyjmy się tylnej kanapie – oparcia można pochylać a siedzenia dodatkowo przesuwać o 80 mm, co daje dużo miejsca i wygody dostosowując się do pasażerów. Niestety Mitsubishi nie ma tej opcji, gdyż kanapa montowana jest na stałe - więc można powiedzieć, że wersja jest uboższa.

Największe różnice w samochodach widoczne są w silniku. Porównując Citroena i Peugeot 2.2 HDi oraz Mitsubishi 2.0 na czołówkę wychodzą dwa pierwsze. Silnik w nich pracuje bardzo cicho i równo, co jest zasługą m.in. wtrysku typu Common Rail. Ma przy tym dużą dynamikę  pozwalająca na sportową jazdę a na zużycie paliwa nie ma co narzekać, gdyż jest w normie. Samochody posiadają 6-biegową skrzynię manulaną, do której nie ma zastrzeżeń. Nieco inaczej jest z dieslem Mitsubishi, gdzie silnik pracuje głośno i słychać „klekot”. Zuzycie paliwa oraz dynamika jest na akceptowalnym poziomie i nie odstaje od dwóch pierwszych modeli.

Wszystkie auta (pomijając podstawową wersję Outlandera) dysponują napędem 4x4, realizowanym przez sprzęgło wielotarczowe umieszczone tuż przy tylnym dyferencjale. Mówiąc o zawieszeniu – mamy pewność dobrej przyczepności i komfortowej jazdy. Posiada dokonale wyważoną poroporcje miedzy wygoda a stabilnością na zakrętach, dzięki czemu dziury w drodze są praktycznie niewyczuwalne. Oczywiście  nie nastawiajmy się, że będziemy nimi jeździć jak autami off-roadowymi.

Jeżeli zastanawiasz się nad zakupem któregoś z tych modeli GetHelp.pl poleca  Peugeota 4007 w Komisie Auto Salon ATTA w Pile https://atta.otomoto.pl/. Jest to pewnym zakup u zaufanego Sprzedawcy, który sprzedaje samochód z gwarancją GetHelp.pl.

Samochód oferowany przez sprzedawcę Auto Salon ATTA jest wyprodukowany w 2008 roku i jest koloru szarego. Wyposażony jest w:​ ABS, centralny zamek, światła Xenonowe, ASR (kontrola trakcji), przyciemniane szyby, tempomat, czujnik zmierzchu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, kurtyny powietrzne, czujniki parkowania przednie, poduszki boczne przednie, alufelgi, elektryczne szyby przednie, immobilizer, relingi dachowe, czujniki parkowania tylne, wielofunkcyjna kierownica, bluetooth, ESP (stabilizacja toru jazdy), poduszkę powietrzną pasażera, czujnik martwego pola, światła do jazdy dziennej, klimatyzację automatyczna, czujnik deszczu, elektryczne szyby tylne, komputer pokładowy, podgrzewane przednie siedzenia, światła przeciwmgielne, wspomaganie kierownicy, isofix, poduszki boczne tylne, poduszkę powietrzną kierowcy, elektrycznie ustawiane fotele oraz radio fabryczne.

Jakie są najczęstsze awarie w tych autach?

Mówiąc o awaryjności w Mitsubishi Outlander, Citroenie C-Crosser oraz Peugeocie 4007 najczęstszymi usterkami są przedwczesne zużywanie się sprzęgła (nawet po przejechaniu 160 tys km) oraz zapychanie się filtra cząsteczek stałych. Niestety pojawiają się również awarie silnika a dokładniej pękająca głowica, której naprawa sięga kilku tysięcy złotych. Mogą się także pojawić problemy z zacierającą się turbosprężarką oraz układem dolotowym powietrza. Oprócz tego Klienci GetHelp.pl często zgłaszają problemy z elektroniką, która lubi czasami szaleć. 

Opinie GetHelp

Samochody pochodzące z tej samej rodziny, które są przestronne i wygodne można polecić chyba każdemu, zwłaszcza dużym rodzinom. Dzieki dodatkowemu rzędowi siedzeń i pojemnemu bagażnikowi pomieszczą wiele osób i bagaży.  Dostosowane do polskich dróg dające komfortową jazdę po dziurach. Jednak tak jak w każdym samochodzie używanym trzeba liczyć się z wystąpieniem awarii. Dlatego jeżeli chcesz kupić samochód udaj się do komisu, który oferuje gwarancje GetHelp.pl, dzięki której będziesz czuł się spokojnie podczas jazdy. Kupując samochód z gwarancją np. Premium Plus, w momencie wystąpienia awarii na drodze nie zostajesz sam. Wystarczy zgłosić awarię a pomoc drogowa pojawi się w najszybszym możliwym czasie i przeholuje Twój samochód do wyspecjalizowanego warsztatu. Dodatkowo na czas trwania naprawy otrzymasz auto zastępcze. Oczywiście za nic nie zapłacisz! GetHelp.pl pokryje bezgotówkowo koszt holowania, naprawy oraz wynajęcie auta zastępczego. Nie ryzykuj! Kup auto z gwarancją GetHelp.plsmiley

 

Wciąż mało? Przeczytaj także:

☞ O samochodzie tygodnia: Samochód tygodnia: Volkswagen Golf Plus

☞ O awarii alternatora: Spokojnie, to tylko awaria! Alternator - nie panikuj, przeczytaj.

☞ O pakiecie gwarancji Start: Pakiet gwarancji Start – przyjrzyjmy się bliżej.

Podziel się