Samochód tygodnia: BMW 5 E61- kusi ceną i wyglądem

BMW 5 to auto, które plasuje się w klasie wyższej a co za tym idzie zapewnia wysoki komfort podróżowania. Ma wielu fanów i miłośników, którzy nie wyobrażają sobie jeździć innym autem.  Powstało nawet wiele wierszy o tym modelu, np.

BMW 
Dla Ciebie to trzy zwykle litery, 
Dla mnie zaś silnik i koła cztery. 
Jedyna marka która ma dusze, 
Na inne auto juz się nie skuszę. 
Śmigło na masce to bety znak, 
Pruje powietrze jak wolny ptak. 
Czy lat dwadziescia,osiem czy dwa, 
To tylni napęd to cudo pcha. 
I tu ukryty jest urok cały, 
Nie raz nie dwie opony pękały. 
Lecz najważniejsze jest serce w Beemie, 
Motor pod maską jak dziki zwierz drzemie. 
Gdy go obudzisz i dasz mu jeść, 
Przez całe życie będzie Cie wieźć.

A jak jest z tymi modelami pod względem technicznym i awaryjnością?

BMW5 zaprezentowane zostały w 2003 roku a w kolejnym roku dołączyła do nich wersja Touring, czyli kombi. 2005 rok, to premiera "piątki" sportowej oraz napędu na 4 koła x-drive. Jeżeli chodzi o długość samochodu wynosi ona 4,8 metra, przez co jest zarówno z przodu i tyłu dużo miejsca. Bagażnik również ma pojemny, bo aż 520l. Wnętrze samochodu jest schludne i nie można narzekaż na trzeszczące plastiki – nawet po latach użytkowania. Minusem może być łuszczenie się elementów plastikowych deski rozdzielczej, które pokryte są gumą

Jeśli zastanawiasz się nad kupnem BMW 5 E61 zachęcamy, by odwiedzić komis Auto Exclusive S.C Salon Samochodów Używanych w Borkowie Kościelnym. Posiadają oni pewne samochody z gwarancją GetHelp.pl. https://autoexc.otomoto.pl/

Samochód, który mają w ofercie wyprodukowany został w 2007 roku i jest w wersji kombi. Wyposażony jest w: centralny zamek + pilot, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, elektryczną regulację fotela, klimatyzację, skórzaną tapicerkę, oryginalną nawigację, odtwarzacz cd, abs, kontrolę trakcji, poduszki powietrzne, auto alarm, immobiliser, trójramienną skórzaną kierownicę, wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, halogeny, lakier metalic, siatkę bagażnika, roletę bagażnika, relingi dachowe, chromowane listwy przyszybowe oraz spryskiwacze reflektorów.

A jak jest z silnikami w BMW E61?

Wybór silników, jest bardzo duży zatem każdy znajdzie coś dla siebie. Pod maską może pracować jeden z dziesięciu silników wyposażonych od 4 do 10 cylindrów. Mówiąc o benzyniakach mamy do wyboru silniki: 520i, 523i, 525i, 530i oraz 535i. Modele z wyższymi oznaczeniami mają silniki V8, w których dynamika jest dużo większa.

Według opinii GetHelp.pl dużo awarii jest z cewkami zapłonowymi, których koszt wynosi łącznie około 1200 pln ( jest ich sześć). Psuje się również turbosprężarka, której regeneracja wynosi ok 1000 pln a koszt nowej to aż 5000 pln. Dużą awaryjność ma także pompa paliwa. Większość auto benzynowych posiada kolektor dolotowy, który również może ulec awarii.

Oferta diesli jest uboższa niż benzyniaków, mimo to częściej są one kupowane. Na rynku przeważają silniki 2-litrowe i 3-litrowe. A jak jest z awariami? Często psuję się koło pasowe, którego cena naprawy wynosi ok 1000 pln a także luzują się klapki w kolektorze, których naprawa również zaczyna się od 1000 pln. W silniku 4-cylindowym częste usterki pojawiają się w układzie korbowodowym a także uszkodzeniu ulega rozrząd. Naprawa tych elementów w ASO może sięgać nawet 10 000 pln. Problematyczny jest także układ napinacza paska wielorokowego.

Skrzynie biegów w BMW 5

Niezależnie, którą skrzynie wybierzemy musimy liczyć się z wystąpieniem awarii. Do wybory jest 6-stopniowa przekładnia manualna oraz automat. W dislach psuje się najczęściej konwerter automatycznej skrzyni. Mówiąc o manulanych skrzyniach biegów przeważnie usterce ulega koło dwumasowe, które wymienia się ze sprzęgłem. Koszt naprawy waha się od 1500pln do 2700 pln.

Mówiąc o zawieszeniu w tym modelu, nie ma co narzekać. Bardzo dobrze radzi sobie na polskich drogach, co nie oznacza, że elementy się nie zużywają. Najczęściej trzeba wymieniać wahacze oraz łączniki stabilizatora. Warto przed zakupem sprawdzić czy samochód podczas jazdy drży, gdyż może być do wymiany półoś napędowa, których cena to około 2500 pln.

E61 jest wręcz naszpikowane elektryką co za tym idzie, jest to główny problem tych aut. Klienci GetHelp.pl zgłaszają awarie: silników poruszających lusterkami, radia, wyświetlacza komputera pokładowego, sterowania aktywnego układu kierowniczego oraz problem z podnoszeniem szyb.

Opinie GetHelp

BMW 5 E61, to bardzo przyjemne auto, które daje dużo radości z jazdy. Jest wygodne, komfortowe i nowoczesne. To właśnie te aspekty wpływają, że wielu posiadaczy wypowiada się pozytywnie o aucie mimo występowania częstych awarii. BMW, czyli będziesz miał wydatki - niestety ale to prawda, opinie GetHelp.pl potwierdzają, że awarie występują w tym modelu i jako, że to jest auto klasy Premium koszt naprawy też jest dużo większy niż w innych modelach. Dlatego jeżeli zastanawiasz się nad zakupem tego modelu warto udać się do zaufanego sprzedawcy i kupić samochód z gwarancją GetHelp.pl. Jak widać samochód jest dość awaryjny, dlatego warto posiadać gwarancję GetHelp.pl. Auto klasy premium powinno mieć aktywowany pakiet Premium lub Premium Plus. Dzięki takiej gwarancji mamy pewność,  że w razie wystąpienie usterki GetHelp.pl zajmie się naprawą a co najważniejsze pokryje koszt naprawy smiley

 

Wciąż za mało? Przeczytaj więcej:

☞ Samochód tygodnia: Citroen Berlingo i Renault Kangoo-lekkie samochody dostawcze.

☞ Ile dodatkowo może kosztować samochód bez gwarancji GetHelp.pl?

☞ Aż  Aż 7 % aut wymaga holowania w ciągu 1 miesiąca od zakupu!

Podziel się