Podsumowanie sprzedaży 2018

Początek każdego roku to czas z jednej strony ambitnych noworocznych planów a drugiej czas podsumowań. W anonimowej ankiecie postanowiliśmy zapytać Naszych Partnerów, oraz dzięki uprzejmości PolskiAutohandel.pl innych sprzedawców używanych samochodów o to jaki dla nich był 2018 rok i czego spodziewają się w 2019. Uzyskaliśmy 924 odpowiedzi co oznacza, że zebraliśmy dane z 10% rynku! Dziękujemy.

Jaki wiec był 2018 rok w handlu używanymi samochodami?

Dla prawie 53% firm rok 2018 pod względem ilości sprzedanych samochodów był lepszy niż 2017 a dodatkowo prawie połowa sprzedawców spodziewa się, że nadchodzący 2019 rok będzie jeszcze lepszy!

                                  

W którym roku sprzedałeś więcej samochodów?

Czy spodziewasz się, że w porównaniu do 2018, rok 2019 będzie:

 

Głównym źródłem pozyskiwania Klientów nadal pozostają portale ogłoszeniowe. Okazuje się jednak, że alternatywnym sposobem reklamy jest Facebook, oraz własna strona internetowa. Co ciekawe do „łask” wracają stare dobre polecenia i tzw. „stali Klienci” którzy wracają do miejsc, które znają i w których zostali dobrze obsłużeni. Wpływ na wzrost zadowolenia Klientów ma oczywiście obsługa po-sprzedażowa, którą zapewnia GetHelp.pl. To dzięki Naszym gwarancjom nawet w przypadku wystąpienia awarii Klienci zostają obsłużeni – zapewniamy holowanie do warsztatu, pokrywamy koszty napraw a także udostępniamy samochody zastępcze na czas naprawy.

Czy z ofertą polskich „komisów” samochodowych i ich Klientami jest aż tak źle jak piszą o tym media? Oczywiście, że nie! Wbrew obiegowej opinii wielu Polaków podczas zakupu samochodu nie tylko cena ma znaczenie. Oczywiście wpływa ona na zainteresowanie daną ofertą, ale nie jest czynnikiem decydującym. Polacy zaczynają doceniać jakość samochodów – udokumentowany przebieg (58%), bezwypadkowy stan (49,2%), historię serwisową (40,8%), czy ogólne przygotowanie samochodu do sprzedaży (50,4%). Coraz ważniejszym elementem jest też ogóle zaufanie do sprzedawcy, na które ma wpływ między innymi komplet dokumentów (55,2%), „pełna faktura” (29,9%), oraz ogólna jakość obsługi Klienta (42%).

Według Sprzedawców już dla co TRZECIEGO Klienta ważnym argumentem przy zakupie samochodu jest dodatkowa gwarancja (32%), która ma bezpośredni wpływ na postrzeganie oferty oraz znacząco podnosi zaufanie do sprzedawcy. Oczywiście dzięki gwarancji samochód w oczach Klienta staje się „lepszy” a co za tym idzie jest skłonny zapłacić za niego więcej.

 

Co zdaniem Klientów jest najważniejsze przy zakupie auta?

Wbrew obiegowym opiniom rok 2018 dla handlu używanymi samochodami był całkiem dobry. Mało tego duża część sprzedawców spodziewa się wzrostu sprzedaży i rozwoju swoich firm w kolejnym roku. Oczywiście części Polaków nadal wydaje się, że nadal najważniejszym elementem sprzedaży jest cena oferowanego towaru. Jednak już ponad połowa sprzedawców zauważyła, że prawie równa istotna jest jakość sprzedawanych samochodów, dobra obsługa Klienta oraz dodatkowe korzyści dla Klientów np. większe bezpieczeństwo w postaci dodatkowej gwarancji. To do nich należy przyszłość!

Podziel się