Uwaga! To się psuje: uszczelka pod głowicą

Najczęstszym powodem awarii silnika jest pęknięta uszczelka pod głowicą. Przekonał się o tym  pan Zbigniew, który zauważył, że w jego  Hyindai i30 ubywa płynu chłodzącego. Umówiliśmy Panu Zbigniewowi warsztat, który przesłał nam poniższą diagnozę:

 

  • Usługa serwisowa: 1400 pln
  • Sprawdzenie szczelności głowicy: 100 pln
  • Planowanie głowicy: 80 pln
  • Planowanie bloku silnika i tłoków: 300 pln
  • Uszczelka głowicy cylindrów: 67,87 pln
  • Uszczelniacz wału korbowego: 29.45 pln
  • Uszczelniacz wału korbowego: 58,63 pln
  • Filtr oleju: 25,63 pln
  • Panewki korbowodowe OEM: 162,12 pln
  • Olej silnikowy Castrol 5W40: 134,22 pln
  • Część używana 700 pln
  • Masa uszczelniająca 63,45 pln
  • Uszczelka obudowy rozrządu 61.11 pln

 

         Łącznie do zapłaty: 3185,48 pln

 

Jak widać koszt naprawy silnika jest wysoki. Na szczęście Pan Zbigniew miał aktywowany pakiet gwarancji GetHelp.pl na swój samochód i zaoszczędził aż 3185,48 zł! GetHelp.pl pokrył koszt całej naprawy a pan Zbigniew zadowolony może dalej bezpiecznie jeździć swym autem.

 

Uszczelka pod głowicą znajduje się między głowica a kadłubem silnika, przez która kanałami przepływają olej oraz płyn chłodniczy. Do głównych zadań jej należy odizolowanie tych dwóch cieczy, których temperatura jest skrajna, tzn. olej jest gorący a płyn chłodniczy ( jak sama nazwa wskazuje) – zimny. Oprócz tego zapobiega przedostaniu się płynu chłodniczego do cylindrów. Objawami świadczącymi o uszkodzeniu uszczelki głowicy mogą być m.in. nieregularna praca silnika czy też ubywanie płynu chłodniczego – tak jak to było w przypadku pana Zbigniewa. Jeżeli coś złego dzieje się z samochodem warto udać się od razu do warsztatu na diagnozę, gdyż bagatelizowanie objawów może spowodować uszkodzenie całego silnika.

Podziel się