Zacznijmy od początku... Czym jest gwarancja? Warto mieć gwarancję na samochód używany? Czy gwarancja jest na wszystko?

Czym w ogóle jest gwarancja na samochód używany? Czy warto ją mieć? Czy jest potrzebna? To pytania, które same przychodzą do głowy zawsze, gdy planujemy kupić używany samochód. Tym bardziej, że dodatkowa gwarancja na używany samochód nadal jest w Polsce nowością i często mylona jest z rękojmią za wady rzeczy.

Gwarancja według obowiązującego w Polsce prawa (art. 577 § 1 i 5771 Kodeksu cywilnego) jest to dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez przedsiębiorcę, czyli gwaranta.” Gwarantem w Polsce może być: sprzedawca, producent lub dystrybutor a GetHelp.pl realizuje gwarancje której udzielają takie podmioty. Dlatego też gwarancji nie można „wykupić” bezpośrednio w GetHelp.pl ani nie może jej udzielić osoba prywatna sprzedająca swój pojazd.

Jakie są więc warunki gwarancji? To uzależnione jest od sprzedawcy pojazdu – tak naprawdę to on decyduje o zakresie gwarancji, której udziela kupującemu. GetHelp.pl w imieniu sprzedawcy realizuje jej zapisy a dodatkowo umożliwia rozszerzenie zakresu gwarancji, jej wydłużenie oraz zwiększenie limitów w terminie 7 dni od zakupu pojazdu.

Smutna prawda jest taka, że w większości sprzedawcy aut używanych nie uwzględniają reklamacji Klientów, dlatego gwarancja jest dodatkowym zabezpieczeniem dla nowego właściciela pojazdu. Gwarancja na używany samochód daje pewność, że z awarią auta nie zostaniecie sami. GetHelp.pl w ramach swoich usług zapewnia całodobową obsługę, bezpłatny dostęp do aplikacji mobilnej, która ułatwia zgłoszenie awarii, holowanie oraz pokrycie kosztów napraw – zarówno części jak i robocizny a także samochód zastępczy na czas naprawy. Klienci obsługiwani są przez konsultantów przy wsparciu działu technicznego oraz 916 holowników, 1525 warsztatów a do dyspozycji pozostaje 512 samochodów zastępczych, które dostępne są w 73 punktach odbioru na terenie całej Polski. To właśnie jest 100 % gwarancji GetHelp.pl!

Skąd pomysł na gwarancje?
Każdemu z Nas zdarzyła się sytuacja, kiedy to podczas urlopu, ważnego wyjazdu samochód odmówił posłuszeństwa. Niestety dzieje się to zwykle w najmniej oczekiwanych momentach i zwykle, gdy brakuje nam czasu lub jesteśmy daleko od domu. Co wtedy? Nerwy, stres i bezradność. Właśnie po jednym z takich doświadczeń narodziła się firma GetHelp.pl! Powstała po to, by pomagać ludziom w trudnych sytuacjach w których znaleźli się przez awarię swojego samochodu. Dlatego też podstawą każdej Naszej gwarancji są naprawy na drodze i holowanie, wsparte dedykowaną aplikacją mobilną.

Czy warto mieć gwarancję?

Jak pokazują statystyki ponad 7% aut wymaga holowania w pierwszym miesiącu od zakupu. Zwykle jest to czas, w którym większość z Nas nie ma jeszcze ubezpieczenia Assistance, dlatego w przypadku nawet drobnej usterki musieli byśmy radzić sobie sami. Analiza ponad 10 000 awarii pokazała, że ponad 52% aut ulega awarii w ciągu pierwszego roku od zakupu. Co ważniejsze aż 34% to poważne awarię, które uniemożliwiają dalsze użytkowania auta a ich usunięcie wiąże się z kosztami powyżej kwoty 2500PLN. Jakie są to usterki? Zazwyczaj wewnętrznych elementów silnika (najczęstsza to wypalenie uszczelki pod głowicą), skrzyni biegów, turbosprężarki czy chociażby wtryskiwaczy. Wniosek z powyższych statystyk płynie taki, że samochody dość często odmawiają posłuszeństwa. Przekonali się o tym już liczni posiadacze aut używanych zakupionych w komisach samochodowych. Cytaty naszych Klientów „Dobrze, że ten sprzedawca dał mi waszą gwarancję”, „fajnie, że dzisiaj pracujecie, bo nikt inny nie może po mnie przyjechać”, „dzięki Wam moja żona mi głowy nie urwie, że się uparłem na to auto”. Macie jakieś wątpliwości czy gwarancja działa? Pobierzcie aplikację mobilną iHelp® (aplikację można pobrać na android przez sklep PLAY lub poprzez Ios) i sprawdźcie sami.

Czy gwarancja jest na wszystko?
To nasze ulubione pytanie. Jak już wspomnieliśmy na początku, GetHelp.pl realizuje gwarancje których udziela sprzedawca auta. Wszystkie możliwe opcje podzielone zostały na 4 grupy gwarancji (które opisujemy w dodatkowych artykułach):

- Mini – oparte na szybkich naprawach na drodze i holowaniu,

- Podstawowe – obejmujące najważniejsze elementy pojazdu takie jak silnik i skrzynia biegów,

- Uniwersalne – z rozszerzonym zakresem m.in. o osprzęt silnika czy układ napędowy

- Rozszerzone – o zakresie porównywalnym do gwarancji fabrycznych.

W ramach gwarancji GetHelp.pl pokrywa koszty napraw elementów objętych zakresem gwarancji oraz w ramach limitów dotyczących danej gwarancji od 1500 do 20000 złotych. Każdy sprzedawca samochodów udostępnia szczegółowy zakres gwarancji zainteresowanym a dodatkowo jest on wysyłany do Klienta w chwili aktywacji gwarancji.

Czy są więc gwarancje „obejmujące wszystko”? Odpowiedź brzmi – NIE. Co oczywiste, gwarancja nie obejmuje elementów eksploatacyjnych podlegających okresowej wymianie takich jak filtry, oleje, klocki i tarcze hamulcowe itd. Są to elementy, które się po prostu zużywają. Gwarancja nie obejmuje również wad prawnych pojazdu i wad ukrytych za które odpowiada sprzedawca (o których więcej piszemy tutaj) niesprawności, które powstały przed zakupem samochodu oraz skutków działania sił przyrody i zaniedbań właściciela pojazdu np. zatarcia silnika na skutek braku oleju. Warto również zwrócić uwagę na limity gwarancji: napraw od 1500 do 20000 złotych, oraz czas trwania gwarancji od 1 do 36 miesięcy.
 

Podsumowując. Naprawie w ramach gwarancji podlegają elementy objęte zakresem danej opcji gwarancji. Jej zakres jest opisany w materiałach reklamowych oraz dokładnie opisany w Szczegółowych Warunkach Gwarancji, które dostępne są u naszych Partnerów.

Czy gwarancja na używany samochód jest potrzebna?
Biorąc pod uwagę statystki awaryjności aut używanych jest wręcz NIEZBĘDNA. Dzięki gwarancji GetHelp.pl zyskujesz obsługę 24h w ciągu 7 dni w tygodniu, pokrycie kosztów części oraz robocizny a dodatkowo auto zastępcze dzięki któremu zdążysz na kolację do teściowej smiley
 

Podziel się