Typy Klientów, które najczęściej spotykamy

Na temat ludzi i firm sprzedających samochody używane napisano już wszystko. Wylano też morze łez a sam temat jest wiecznie żywy. Handlarze, Janusze biznesu, Typowy Mirek handlarz … To wszystko już było. Ale czy ktoś zastanawiał się nad tym jak „handlarze” opisują swoje ulubione typy Klientów? Mamy kilka przykładów ????

APACZ

To „typ” który przy pytaniu sprzedawcy w „czym mogę pomóc”, „co Pana interesuje” itd. Najczęściej odpowiada: A PACZ–e sobie tylko … Każdy sprzedawca ma takich Klientów, którzy regularnie odwiedzają plac często latami i nigdy nic nie kupują …

Czego oczekuje sprzedawca? Prostej odpowiedzi, że przyszedłeś się tylko rozejrzeć, potrzebujesz dodatkowych informacji itd.

 

 

GLONOJAD

To kolejny „etap” oglądania samochodu – przez szybę. Sprzedawca chętnie zaprezentuje samochód, bo wie, że to zwiększa szanse na sprzedaż. A Klient – przynajmniej może naprawdę obejrzeć auto, bo przez szybę naprawdę zwykle niewiele widać.

 

 

FORUMOWICZ i TELEWIDZ

 

To Ci ludzie, którzy nie ufają sprzedawcom a swoją wiedzę czerpią z poradników, programów telewizyjnych lub forów internetowych. Niestety są to zwykle „mity” zasłyszane od „mędrców”. Oczywiście podczas zakupu polecamy ostrożność i kierowanie się zasadą „ufam, ale sprawdzam”. Klientom nie radzimy używać takich argumentów w chwili zakupu, bo zwykle spotyka się to z niechęcią sprzedawcy, która niestety nie prowadzi do celu …

 

 

ŚPIOCH

Obejrzał samochód, odbył jazdę próbną był sprawdzić auto w warsztacie lub ASO. Wynegocjował cenę, ustalił warunki gwarancji. Wszystko zostało ustalone po czym pada radosne „muszę się z tym przespać” …

Kliencie pamiętaj – sprzedawca bardzo często nie potraf domyślić się Twoich obaw. Porozmawiaj z nim o nich, dopytaj, porozmawiaj o czymś więcej niż tylko o cenie samochodu …

 

Podziel się