Uwaga! To się psuje: koło dwumasowe - dwie masy to kupa kasy!

Koła dwumasowe - dwie masy, to kupa kasy! Tak głosi powiedzenie. A jak w rzeczywistości jest z kołem dwumasowym? Jest to jedno z czulszych podzespołów montowanych w większości diesli, który bardzo często ulega awarii. Objawem są hałasy oraz drgania z okolic sprzęgła a także unieruchomienie auta pomimo pracującego silnika.

Co to jest koło dwumasowe?

Koło dwumasowe wchodzi w skład układu napędowego. „Dwumasa” tłumi drgania skrętne podczas pracy silnika. Do tej pory zadaniami tymi zajmował się tłumik drgań umieszczony przy tarczy sprzęgła lecz wzrost sił, przeciążeń i minimalizacja masy po stronie skrzyni biegów spowodowały konieczność przeniesienia tłumika drgań skrętnych na koło zamachowe. Jeszcze niedawno koło dwumasowe było zarezerwowana dla silników diesla, jednakże w dniu dzisiejszym trafia również do wielu samochodów z silnikiem benzynowym. Korzyść jaka płynie z koła dwumasowego, to niewątpliwie tłumienie drgań podczas jazdy. Oprócz tego zmniejsza hałas i szarpanie w momencie małych prędkości obrotowych. Dodatkowym atutem jest zmniejszenie zużycia paliwa podczas jazdy. Koło dwumasowe chroni również układ korbowo - tłokowy silnika, skrzynię biegów oraz inne elementy. Gdyby nie „dwumasa” doszłoby do przyspieszonego zużycia panewek silnika, w skrzyni biegów niszczyłyby się synchronizatory oraz koła zębate.

Przyczyn uszkodzenia koła dwumasowego może być wiele, m.in. jazda na niskich obrotach czy też nieumiejętne korzystanie ze sprzęgła. Awarie koła dwumasowego mogą zdarzyć się po przejechaniu już kilkudziesięciu tysięcy km. Podstawową zasadą pomagającą przedłużyć żywotność koła dwumasowego jest unikanie przeciążeń układu napędowego np. gwałtownego ruszania z piskiem opon. Często jest tak, że produceńci celowo produkują koła dwumasowe, które mają krótką żywotność i nie bez powodu dają gwarancję na 20 000 - 30 000 przejechanych kilometrów. Czasami jest tak, że awaria koła dwumasowego nie daje żadnych objawów i kupując samochód nie wiemy "że już jest coś nie tak", dlatego warto kupic samochód z gwarancja GetHelp.pl i nie obawiać się awarii.

O tym, że mamy problem z kołem dwumasowym mogą świadczyć takie objawy jak: pisk przy redukcji biegów czy też stuki przy dodawaniu i odejmowania gazu a także klekotanie i pukanie na tzw. „luzie”.

Jeżeli chodzi o wymianę koła dwumasowego w niektórych samochodach sięga ona nawet 7000 zł! Tak… mówimy tutaj o kosztach części i robocizny. Koszt jest wysoki, bo zazwyczaj nie naprawia się koła zamachowego tylko wymienia na nowe. I tu z pomocą przychodzi GetHelp.pl Gwarancje Na Auta Używane! Warto kupując samochód zapytać o gwarancję GetHelp.pl  obejmującą naprawę koła dwumasowego i mieć pewność, że w razie wystąpienia awarii GetHelp.pl pokryje koszt naprawy za części i robociznę.

Kupując samochód z gwarancją GetHelp.pl nie musisz martwić się  koszt naprawy. Wystarczy, że kupisz auto z gwarancją np. Premium lub Premium Plus a koszt naprawy pokryje za Ciebie GetHelp.pl. Warto dostosować pakiet gwarancji do auta, które kupujemy. Przeanalizować jego wady i zalety a przede wszystkim awaryjność. Każdy z pakietów obejmuje różne podzespoły, dlatego kupując auto warto poprosić o Szczegółowe Warunki Gwarancji, by mieć pewność, że typowa usterka danego auta będzie objęta gwarancją GetHelp.pl. Jeżeli kupować samochód, to tylko u zaufanego Sprzedawcy, który oferuje gwarancje na auta używane GetHelp.plsmiley

 

Przeczytaj także: 

 Ile dodatkowo może kosztować samochód bez gwarancji GetHelp.pl?

☞ Jak zgłosić awarię: Jak Klienci GetHelp.pl zgłaszają awarie?

☞ Co zrobić, gdy auto potrzebuje holowania: Spokojnie, to tylko awaria! Holowanie - nie panikuj, przeczytaj.

 

 

Podziel się